-
Find oplysningerne på den ødelagte genstand
Hvis du har oplysningerne om genstanden der er ødelagt klar, så bliver det nemmere for dig at lave din skadesanmeldelse
Vi kan give dig den bedste oplevelse, hvis du har oplysninger om:
- Mærke og model. Fx "Apple, iPhone 9, 64 GB
- Dato for hvornår genstanden er købt
- Dato for skaden eller dato for hvornår du opdagede skaden -
Andre relevante oplysninger
Hvis du allerede har haft genstanden forbi en reparatør, vil vi gerne vide, hvad reparatøren mente, der skulle laves og hvad en reparation koster.
Hvis du har tegnet en ekstra forsikring på genstanden (fx hos forhandleren i forbindelse med køb), må du gerne finde navnet på forhandleren eller forsikringsselskabet, som forsikringen er tegnet hos, frem. -
Find nyprisen på en tilsvarende genstand
Undersøg, hvad en tilsvarende genstand koster i dag.
Hvis du ikke allerede kender nyprisen, anbefaler vi at du undersøger nyprisen hos din elektronikforhandler, varehus eller Pricerunner. -
Anmeld skaden til Alka
Har du styr på punkterne ovenfor? Hvis ja, så er du klar til at anmelde.
Anmeld skaden online eller ring til os på 70 12 14 16.
Hvordan er du dækket
På Mit Alka får du et overblik over dine forsikringer og hvordan du er dækket.