Mød vores kunder

Bakkede bogstavelig talt ind i carporten

Tilbage til kundeoplevelser

Keld bil

”Det er jo først når skaden sker, at man egentlig finder ud af, hvordan ens forsikring dækker”

En solrig sommerdag kan betyde andet end glæde. Det oplevede Keld Jensen fra Amager, da han med solen i øjnene skulle forsøge at bakke sin bil ind i en smal carport. Da solen gjorde det svært at bedømme afstanden, endte det med en bule i bilen.

”Jeg var ærgerlig over, at der kom en bule. Men heldigvis var det den bil, der har en kaskoforsikring - så skulle jeg ikke selv i gang med at banke bulen ud, ” griner Keld Jensen.

Keld fik hurtigt anmeldt skaden online på Alkas hjemmeside og kort efter dækket skaden.

”Det var nemt og effektivt – tog kun et par minutter, og så var de på sagen, ” uddyber han.

Efter anmeldelsen var Keld glad for, at Alka tidligere havde taget fat i ham for at gennemgå hans forsikringer, så de passede til hans behov. Han var derfor dækket, da uheldet var ude med bilen.

”Jeg går ikke særlig højt op i forsikringer. Så det har været en stor hjælp, at Alka løbende selv har taget fat i mig og gennemgået mine forsikringer, så de passer til mig og mit liv, ” fortæller han.

Ny husforsikring dækkede drivhuset
I takt med at livet ændrer sig, ændrer forsikringsbehovene sig også. Forsikringer har derfor brug for jævnlige opdateringer, så de dækker ting, du ikke overvejer skal sikres. Det har Keld Jensen haft glæde af flere gange.

”For nylig oplevede vi, at der blev kastet en krysantemumbombe ind i vores drivhus midt om natten. Min datter, der lå tæt på og sov, blev dybt chokeret, men heldigvis var det kun drivhuset, der blev ramt, og som blev totalsmadret. Det var ikke en situation, vi på nogen måde havde forudset, men heldigvis dækkede husforsikringen, fordi vi for nylig opdaterede til nyeste version, der netop inkluderer drivhuset inklusiv glasset, ” fortæller Keld Jensen.